GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

Forum Branżowe, grudzień 2016

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji
W tym wydaniu naszym gościem jest Mark Donvil, menedżer firmy Reynaers Polska. W rozmowie wskazuje on m.in. na niekorzystną tendencję w sprzedaży wyrobów z aluminium, jaką jest dążenie do jak najniższej ceny. Spowodowane tym drastyczne obniżenie marż odbija się niekorzystnie na rozwoju firm, a konsekwencją może być ich upadek. Innym wątkiem rozmowy jest rosnące zainteresowanie projektantów i inwestorów ślusarką aluminiową.

SONDA str. 24. Jak minął rok
Dla wszystkich menedżerów z branży stolarki, i nie tylko dla nich, z pewnością bardzo interesujące są informacje zawierające ocenię minionego roku. Można nie tylko porównać sytuację swojej firmy z innymi, ale też zorientować się, jak przedstawia się sytuacja w całej branży. Wypowiadają się bowiem przedstawiciele wszystkich segmentów – od producentów okien poczynając, na specjalistach z zakresie sprzedaży maszyn kończąc.

OKNA str. 32. Czy ciepło się opłaca
Coraz więcej inwestorów dba o to, aby okna w ich domach „oszczędzały” energię zużywaną na ogrzewanie. Jest to ważne tym bardziej, że od nowego roku zaostrzają się przepisy dotyczące współczynnika izolacyjności cieplnej stolarki. W tym świetle warto również zwrócić uwagę na okna dachowe. Wprawdzie zostały one w przepisach potraktowane łagodniej, jeśli chodzi o Uw, ale na rynku pojawiły się okna dla wymagających klientów. Równocześnie jednak pojawiło się pytanie o opłacalność inwestowania w droższe okna. Czas zwrotu wydanych funduszy jest bowiem długi.

OSŁONY str. 36. Moda na dzień i noc
Rolety, jak i niemal wszystkie produkty wykończeniowe, podlegają modzie. Okazuje się więc, że na czoło listy poszukiwanych rozwiązań wysunęły się rolety dzień-noc. Istotą jest tu tkanina, gdzie poziome pasy ograniczają bądź otwierają dopływ światła. Poza tym najchętniej wybierane są kolory pastelowe oraz biel i różne odcienie szarości.

BEZPIECZEŃSTWO str. 40. Drzwi bez klucza
Automatyka i jeszcze raz automatyka. Coraz jest jej więcej wokół nas. Poczynając od wszelkiego rodzaju bramek, do których otwarcia potrzebujemy zakodowanej karty, po urządzenia kontrolujące czas pracy i korzystanie z określonych pomieszczeń. Jest wiele sposobów zrealizowania takich potrzeb – zarówno jeśli chodzi o wyroby, jak i sposoby korzystania z nich. To właśnie o kontroli dostępu piszemy w tym wydaniu naszego miesięcznika.

OKUCIA str. 44. Do najcięższych skrzydeł
Duże okna wymagają odpowiednio mocnych zawiasów. A architekci, podążając za modą, pozwalają sobie na projektowanie coraz większych przeszkleń. Te zaś, zależnie od materiału, z jakiego zostały wykonane, a także budowy szyb, mogą być naprawdę bardzo ciężkie. Jak mają sobie poradzić z tym producenci okuć? Oferta jest spora. W tym artykule czytelnicy znajdą nie tylko opis takich okuć, ale również przykłady z firmowych ofert.

FASADY str. 50. Europa 2016
Przyglądanie się intersującym realizacjom jest zawsze przyjemne i pouczające. W naszym cyklu poświęconym fasadom opisujemy najbardziej spektakularne, najnowsze przykłady. Są to więc np. szklane ściany obsadzone roślinami czy dwuwymiarowe twarze kibiców przekształcane w wielowymiarowe formy dzięki oświetleniu LED. Takich przykładów jest znacznie więcej, dlatego zapraszamy do lektury artykułu zamieszczonego w naszym grudniowym magazynie.

MASZYNY str. 56. Szklenie z automatu
Szklenie okien jest czasochłonne i zazwyczaj wymaga zaangażowania kilku pracowników. Czy nie mogą wyręczać ich maszyny? Otóż nie jest to takie oczywiste. O ile bowiem technologia wklejanej szyby umożliwia automatyzację procesu, o tyle w przypadku tradycyjnego szklenia człowieka nie da się zastąpić. W obu jednak przypadkach istotną pomoc stanowią maszyny.

NARZĘDZIA str. 60. Ciężki ładunek
Ciężka stolarka jest problemem nie tylko konstruktorów i jej producentów. Często także dla inwestora i montażystów. Chodzi bowiem o okna mające bardzo duża wagę i wymiary. Na plac budowy zostaną dowiezione samochodem, ale… co dalej? Trzeba je zdjąć i przemieścić do miejsca wbudowania. Tu okazują się niezbędne konkretne urządzenia. Jakie one są i jakie możliwości oferują, wyjaśnia autor artykułu.

MARKETING str. 64. Być w Internecie
Artykuł przynosi odpowiedzi na wiele aktualnych pytań. Oto niektóre z nich: czy nowoczesna strona internetowa to konieczność, czy kosztowny zbytek? Jak zmieniają się zachowania konsumenckie i dlaczego sprzedaż przenosi się do sieci? Czego klient szuka i komu uwierzy czytając portale poradnikowe, fora i blogi? Czy social media to tymczasowa moda, czy kierunek rozwoju?

OPROGRAMOWANIE str. 66. Logistyka na co dzień
W cyklu o oprogramowaniu w zakładach produkcyjnych tym razem poruszamy zagadnienie wspomagania logistyki oraz dilerów. Przedstawiciele firm, gdzie wykorzystuje się takie programy ERP, dzielą się z naszymi czytelnikami uwagami o działaniu tychże. Wskazują, jak należy uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek podczas ich wdrażania i użytkowania. To bardzo pouczająca lektura.

SZKOLENIA str. 70. Salonowe rewolucje
Czy wizyta w salonie oferującym stolarkę rozwiąże wszystkie problemy inwestora, czy otrzyma on odpowiedzi na ważne pytania? Otóż nie zawsze. Okazuje się bowiem, że wiedza handlowców najczęściej jest dalece niewystarczająca i powierzchowna. Artykuł poddajemy pod rozwagę tym wszystkim, którzy uważają, że okno jest jak świeża bułeczka i zawsze musi się sprzedać.

Owocnej lektury!

 

 

 

>

 

ściągnij PDF


Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE