GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

Forum Branżowe, czerwiec 2016

Drukuj
Liczba komentarzy: 0

GOŚĆ NUMERU str. 2. Salon to tylko narzędzie
Gościem bieżącego wydania „Forum Branżowego" jest Tomasz Dudziński, dyrektor sprzedaży marki Urzędowski. Głównym tematem rozmowy jest ewolucja systemów dystrybucji stolarki w Polsce. Nasz gość zauważa, że nadal jest niewielka liczba salonów ze stolarką, które zachęcają klientów nie tylko wyglądem, ale też poziomem obsługi. Równie duże znaczenie ma odpowiednia ekspozycja produktów. To, oczywiście, nie wszystkie wątki rozmowy. Zachęcamy do przeczytania całości!

 

RYNKI ZAGRANICZNE str. 21. Made in Europe
Jak wynika z danych Eurostatu, Amerykanie wolą okna z Europy niż krajowe. Trudno się temu dziwić, gdyż stolarka ze Starego Kontynentu ma inne okucia, wygodniejsze użytkowanie i więcej funkcji. Z popytu na import do USA korzystają również polscy wytwórcy okien i widać nasilenie tej tendencji.

 

OSŁONY str. 28. Walory osłonowe
Nie po raz pierwszy i nie ostatni poruszamy na naszych łamach temat energooszczędności. Wskazujemy, jakie produkty sprzyjają ograniczeniu zużycia energii. Tym razem autor artykułu porównuje trzy rodzaje osłon zewnętrznych: rolety, żaluzje fasadowe i refleksole. Przy okazji zwraca uwagę na akustykę okien. Temat ten w większości publikacji jest traktowany marginesowo.

 

ZACIEMNIENIA str. 32. Łamacze na fasadach
Ten artykuł traktuje o zacienianiu wnętrz i świadomym gospodarowaniu ciepłem słonecznym. Chodzi o szczególny rodzaj osłon znudowanych z dużych lameli, nazywanych łamaczami światła. Wykonywane są one z aluminium i montowane na fasadach biurowców czy obiektów komercyjnych. Jednak pierwsze łamacze były betonowe, a zaprojektował je dla budynku mieszkalnego Le Corbusier. Artykuł nie jest jednak poświęcony historii tych osłon, lecz ich budowie i działaniu.

 

FOLIE str. 33. Jedność w wielości
Cały czas wśród okien z PCW najpopularniejsze są te w kolorze białym. Jednak jest coraz więcej chętnych na złoty dąb, ale też na inne kolory. Często nie mają one nic wspólnego z drewnem. Nadeszła też moda na stolarkę w kolorze aluminium. Szeroką gamę kolorów i faktur osiągają producenci dzięki oklejaniu profili odpowiednimi foliami. Te zaś są coraz bardziej udoskonalane. W jaki sposób? Zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

 

PROFILE str. 36. Pasywne aluminium
Po raz kolejny o energooszczędności, ale ten temat jest bardzo ważny, więc nie powinno się go pomijać. Niemal każdy z producentów profili aluminiowych ma również te o podwyższonej izolacyjności termicznej, a niektórzy nawet pasywne. Zaobserwować jednak można, że takie rozwiązania nie są szczególnie popularne w Polsce. Dystrybutorzy stolarki aluminiowej zaznaczają jednak, że to się zmienia. Tymczasem powstrzymuje inwestorów cena; jest bowiem wyższa niż okien z innych materiałów.

 

SZKŁO str. 40. Zatrzymać ciepło
Jednym z elementów dobrze izolującego okna są szyby ciepłochronne. Są to zespolenia, w których ważną rolę pełnią powłoki funkcyjne na szybach. Istotnym elementem są również ramki dystansowe. O tym, jak powinny być wykonane zespolenia, jakim gazem wypełnione i które ramki są najcieplejsze, można przeczytać w artykule opublikowanym w czerwcowym wydaniu naszego miesięcznika.

 

OKUCIA str. 40. Odstaw i przewietrz
Artykuł jest poświęcony oknom odstawnym z funkcją wietrzenia. Niby można je znaleźć, ale są w niewielu sklepach. Co więcej, informacje na ich temat są zdecydowanie niewystarczające. Ogólnie jednak dowiedzieliśmy się, że: po pierwsze – istnieją ; po drugie – oferują je nieliczni producenci i niewiele salonów sprzedaży stolarki. I po trzecie – są droższe od zwykłych okuć obwiedniowych, choć niewątpliwie wygodne w użytkowaniu.

 

AUTOMATYKA str. 48. Napęd we wnętrzu
Wśród elementów wyposażenia domu również osłony okienne mogą być sterowane automatycznie. Do poruszania nimi wykorzystuje się odpowiednie silniki, które włącza się w system sterowania automatyką tzw. budynkową. Artykuł jest uzupełniony niewielkim przeglądem napędów do rolet.

 

MONTAŻ str. 54, Ale upał..., ale piana...
Każdy wie, że piany montażowe dzielą się na letnie i zimowe. Zdarza się jednak nierzadko, że ten czy ów montażysta zlekceważy informacje dotyczące warunków, w jakich można nakładać te preparaty. Tymczasem szczególnie źle zachowują się piany letnie w zbyt wysokiej temperaturze - po prostu topnieją. Artykułowi towarzyszą zdjęcia z eksperymentu przeprowadzonego specjalnie dla nas przez Marcina Marchewkę z firmy Langer - Okna.

 

MASZYNY str. 58, Automaty zdobywają aluminium
Produkcja stolarki z PCW jest niemal całkowicie zautomatyzowana. Czy można ułatwić i przyspieszyć wytwarzanie okien aluminiowych? Okazuje się, że tak. O tym, jakie maszyny służą do tego celu, i które czynności można usprawnić, napisaliśmy w artykule.

 

INTERNET str. 64. Strona modna
Przyjazna strona internetowa napędza sprzedaż, a w każdym razie zachęca do zapoznania się z ofertą firmy. Często jednak producenci, dostawcy i dystrybutorzy stolarki nie zdają sobie sprawy, że nie wystarczy mieć stronę. Witryna internetowa jest jak wystawa w sklepie: trzeba o niej stale pamiętać, nie poprzestając na dorzucaniu informacji o nowościach. Strona powinna być modna. A co jest teraz w modzie? Odsyłamy państwa do artykułu na naszych łamach.

 

 

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE