GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", kwiecień 2012

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Powinno być dobrze. Rok 2012 rozpoczął się wyraźnym wzrostem sprzedaży stolarki (str. 9) i to nie tylko na rynku krajowym, ale i poza granicami (str. 8). O rosnącej roli eksportu świadczą ubiegłoroczne wyniki zakładów średniej wielkości, które już prawie połowę swojej produkcji wysyłają zagranicę (str.10). Nasze okna, drzwi, bramy i rolety sprzedawane są głównie do Niemiec, bo na innych rynkach europejskich wciąż widoczna jest stagnacja (str. 17). Nie dziwi więc, że masowo obecni byliśmy na targach R+T w Stuttgarcie (str. 40) i na Fensterbau Frontale w Norymberdze (str. 46). Jak mówi jeden z naszych rozmówców, jakichś rewolucyjnych pomysłów tam nie było (str. 60), ale i tym razem nowości nie zabrakło, a polscy producenci potrafili wykorzystać te okazje do zaprezentowania swojego potencjału (str. 40–65). I choć polskie marki, co przyznaje gość obecnego wydania, napotykają tam wciąż bariery (str. 2), to rozpoczynany niebawem Program Promocji Eksportu Polskiej Stolarki (str. 4) daje nadzieje na ich rychłe przełamanie. Warto jednak pamiętać, że zagraniczni importerzy odbierają zaledwie 1/3 całości naszej produkcji – ponad połowa nadal trafi a na krajowy rynek wymian, i to nie tylko okien czy drzwi, ale też bram oraz fasad (str. 27). Tutaj warunkiem powodzenia, co przyznaje również szef Aluprofu (str. 3), jest posiadanie profesjonalnych partnerów w sprzedaży i usługach. Inwestycje w potencjał ludzki muszą więc dotyczyć dzisiaj już nie tylko sfery produkcji (str. 30), ale także, a może nawet przede wszystkim, handlu, doradztwa oraz montowania wyrobów (str. 60). Bo choć i nasz gość wracający z Kanady potwierdza, że jakość usług poprawiła się znacznie (str. 38), to przykłady publikowane w mediach (str. 6–8) i dokumentowane w reklamacjach (str. 34) pokazują, że wciąż wiele jest tutaj do zrobienia. U wiodących producentów usługi stanowią już 10–20 proc. przychodów (str. 10), u dostawców jakość obsługi zaczyna ważyć na ich ocenie oraz wynikach sprzedaży (str. 16), a jedynie niektórzy sprzedawcy stolarki zdają się tego nie rozumieć (str. 37). Tym bardziej więc powinni sięgać do coraz liczniejszych poradników (str. 13), korzystać ze szkoleń firmowych (str. 18) lub brać udział w branżowych konferencjach, seminariach i warsztatach praktycznych (str. 9). Fachowa wiedza oraz profesjonalizm w obsłudze klienta przekładają się bowiem bezpośrednio na wzrost sprzedaży, o czym świadczy zamieszczony w tym wydaniu przykład (str. 36) śląskiego mistrza montażu. Wzrost jakości usług to dzisiaj chyba najlepsza droga do sukcesu na lokalnym podwórku.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE