GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", maj 2012

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Mimo że jestem pomysłodawcą tej imprezy, to nie pojadę na tegoroczny Kongres Stolarki (str. 8), bo jest tym razem drogo i mało „kongresowo”. Do dyskusji postawiono tam m.in. problemy: jakie okna są opłacalne i czy montować je warstwowo? A przecież o opłacalności okien decyduje nie cena, ale ich wartość w oczach kupującego, co potwierdza najlepiej gość majowego wydania (str. 2–3). O opłacalności ich produkcji czy sprzedaży decydują kalkulacje cenowe (str. 22–23), podobnie zresztą jak w przypadku montaży (str. 54). O czym więc tu dyskutować? Bo jeśli o kierunkach rozwoju techniki okiennej, to decydują o nich konstruktorzy profili (str. 34–36) oraz wspólnie z architektami, producenci szkła (str. 45). Najnowsze listy 500 „Rzeczpospolitej” i „Polityki” pokazują, że wiedzie im się całkiem nieźle (str. 4), a i w Rankingu Dostawców „Forum” zajmują czołowe pozycje (str. 16). Więc jest to dla nich zapewne opłacalne. Również producenci donoszą o rosnącej sprzedaży okien ciepłych (str. 18–20), a nie sposób przypuszczać, że sprzedają je ze stratą. Podobnie niedyskutowalne jest pytanie: czy stosować montaż warstwowy? To zagadnienie techniczne, dawno już rozstrzygnięte przez instytuty budowlane (str. 24), przez wymagania unijnej Dyrektywy (str. 12), ale też praktykę montażową (str. 50–51). Można zapytać: JAK wykonywać taki montaż (str. 28), JAK ujednolicić wymagania (str. 33 ), JAK kształcić fachowców do niego (str. 52), ale pytanie: CZY? – jest pytaniem retorycznym. Więc o czym tu dyskutować? Jesteśmy na początku krytycznego dla polskiego budownictwa okresu dekoniunktury (str. 9) i tuż przed kluczowymi zmianami w prawodawstwie budowlanym (str. 24). Po Kongresie Stolarki spodziewałbym się więc raczej dyskusji i wypracowania stanowiska branży wobec tych zmian i konkretnych propozycji szerszego wykorzystania środków na termorenowację (str. 12). Bo ma rację menadżer Porty, że to w rynku wymian okien i drzwi jest dzisiaj szansa dla rzeszy ich producentów (str. 18), a nie w programach proeksportowych, kierowanych tylko do największych spośród nich (str. 10). Podzielam opinię Andrzeja Jezierskiego, że nasz rynek wyraźnie się rozwarstwia (str. 2), a w konsekwencji, jak prognozuje szef handlowy M&S (str. 19), gros producentów tzw. masówki zniknie z rynku. Spodziewałbym się więc po takim kongresie, że podpowie producentom, jak przetrwać; pokaże przykłady, jak się przeorganizować; nauczy, jak zmieniać kompetencje. Doskonałym przykładem jest 2200 dekarzy dokształconych przez Velux (str. 18), 700 producentów i montażystów przeszkolonych przez VBH czy setki fachowców zweryfi kowanych w Programie Mistrzowie Montażu (str. 52). Tyle że tam działają, a nie dyskutują – a do tego robią to bezpłatnie.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE