GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", lipiec 2012

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Po skończonym Euro 2012 panuje opinia, że potrafi my wykorzystywać swoje europejskie szanse. U nas przejawia się to w setkach zmodernizowanych zakładów i dynamicznie rosnącym eksporcie (str. 16). Nową szansę otwiera rządowy program promocji eksportu stolarki (str. 8), ale skierowany jest on tylko do dużych eksporterów (str. 12–13). A co z ponad siedmiuset fi rmami, które już eksportują (str. 4) i setkami tych, którzy na tę szansę wciąż czekają? Tylko dzięki nim udział eksportu w polskiej sprzedaży może z dzisiejszych 30 procent, sięgnąć 90, jak ma to miejsce w meblarstwie (str. 9). Nie tylko Marcin Orwat ma wrażenie, że problemy i aspiracje mniejszych przedsiębiorstw są u nas wciąż ignorowane (str. 14). A przecież to im właśnie, jak nikomu innemu, niezbędna jest pomoc w dokonywaniu zmian poprzez innowacje. Owa innowacyjność dotyczyć musi przede wszystkim zarządzania, zbyt często opartego jeszcze, co potwierdza Gość obecnego wydania, na intuicji (str. 2–3). Dotyczyć musi handlowców, by umieli zarządzać projektami (str. 46–47), ale dotyczyć musi również troski o własny wizerunek (str. 47). Codziennie niemal słyszymy o nowych produktach w szkle (str. 24), okuciach (str. 26–27), profi lach (str. 35) czy fasadach (str. 34). Producenci przeznaczają coraz większe środki na rozwój, nowe wdrożenia (str. 32) oraz na nowe ich zastosowania (str. 23). Nie powinno być tak, że cały ten wysiłek marnowany jest na budowie (str. 44), bo nie zdążyliśmy jeszcze wykształcić profesjonalnych wykonawców (str. 45). Polscy inwestorzy także coraz częściej czują się Europejczykami: nie targują się, ale chcą w zamian otrzymać przyzwoity europejski standard (str. 48). Bo choć rynek unijny wciąż jest naszą branżową szansą (str. 35), to nie zaniedbajmy przypadkiem tej jego części, która leży między Odrą a Bugiem.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE