GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", wrzesień 2012

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Okres nadchodzącego spowolnienia gospodarczego na pewno nie jest korzystny także dla branży stolarki (str. 4), ale przecież nawet w niekorzystnych warunkach da się działać i rozwijać działalność, co pokazuje m.in. poznański Domatus (str. 18–19). Również inne fi rmy pomyślnie rozpoczynają eksport, ale też inwestują nawet w tym trudniejszym okresie w rozbudowę bazy, w nowe maszyny (str. 5), a także w marketing. Przykłady sponsoringu sportowego Krispolu (TV), Oknoplastu (piłka nożna), CAL-a (żeglarstwo), Opeusa i Brügmanna (sport motocyklowy), Nexbau (baloniarstwo), Guardiana (tenis) czy Effectora i Aluprofu (piłka siatkowa) – można znaleźć także w obecnym wydaniu. Świadczą one, że fi rmy nie zapominają o koniecznej obecności w świadomości klientów i niezbędnych nakładach na ten cel. Bo ta świadomość nieustannie się zmienia, co podkreśla zarówno szef z Vetreksu (str. 12), jak i szefowa Veluxa (str. 13), ale też uczestnicy programu Rotomania (str. 9). Przejawem wpływu na świadomość znaczenia stolarki i jej montażu jest także rozpoczynana właśnie działalność Akademii Stolarki (str. 46). Budownictwo przecież nie zamarło: nadal buduje się nowe obiekty (str. 17), remontuje budynki szkół, szpitali i dworce kolejowe (str. 40–41), a na stolarkę energooszczędną przeznacza się nowe środki pomocowe (str. 7). Przedsiębiorca musi przecież umieć działać nie tylko w okresie prosperity, ale też w trudniejszym czasie szukać swoich szans, podejmować je i umiejętnie kalkulować ryzyko biznesowe (str. 10). Jako branża dajemy sobie z tym radę, o czym świadczy duży wzrost produkcji stolarki od momentu naszego wejścia do Unii Europejskiej (str. 8). Rynki unijne są nadal naszą szansą, o ile nie będziemy konkurować na nich cenowo sami ze sobą (str. 56), ale wspólnie skorzystamy z nadarzających się tam okazji promocyjnych (str. 58–59), a nawet podatkowych (str. 60–61). Na pewno naszą szansą jest stolarka energooszczędna i unijna dyrektywa energetyczno-klimatyczna, wymuszająca wyższy standard okien i ich montażu (str. 2–3). Warto więc przestać dyskutować o zasadności Uw < 1,3 czy Ud < 1,8 (str. 21–22), kiedy za naszą zachodnią granicą zaczyna obowiązywać Uw = 0,95 (str. 20). Warto zwrócić uwagę na nowe konstrukcje okienne pozwalające osiągać Uw = 0,74 (str. 43) i na unijne wymagania montażu szczelnego (str. 50). Bo jak mówi gość obecnego wydania, wymaganie budowania energooszczędnego jest nieodwracalne (str. 2–3) i zwłaszcza w czasie spowolnienia gospodarczego może być szansą dla polskich okien i drzwi. Także o tym dyskutować będziemy na najbliższym spotkaniu Klubu Forum 100, na które już dzisiaj serdecznie zapraszam.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE