GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", październik 2012

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Trochę optymizmu przyniosło wrześniowe spotkanie klubu Forum 100 (str. 14), na którym mówiono o stabilnej liczbie sprzedawanych okien i drzwi, zarówno w tym sezonie, jak i w przyszłości. Wiarę w możliwość wypracowywania zysków przez naszą branżę wyrażają już nawet inwestorzy giełdowi (str. 17), choć przykład dostawców profi li z PCW pokazuje, że w poszczególnych firmach różnie może to wyglądać (str. 16). Ogólnie jednak nie jest źle, co potwierdzają również nowe inwestycje producentów (str. 4–5), oraz przejęcia i modernizacje starych parków maszynowych (str. 20). Nie gorsze wiadomości docierają z rynków największych naszych odbiorców: Niemiec i Wielkiej Brytanii (str. 22). Więc i nie dziwi, że szczególnie dobrze dzieje się w fi rmach eksportujących (str. 18–19), których można już doliczyć się prawie tysiąca (str. 4). Zaledwie 14 spośród nich będzie miało okazję skorzystać z Branżowego Programu Promocji Eksportu Stolarki (str. 9), ale nie sposób wątpić, że i bez tego świetnie dadzą sobie radę. Lepiej zaczyna się dziać również na krajowym podwórku. Producenci bardzo elastycznie reagują na zmieniające się oczekiwania inwestorów (str. 35), a pomocni są im nie tylko dostawcy profili, szyb, ale też okuć (str. 12). W swoich działaniach okuciowcy schodzą już nawet szczebel niżej, szkoląc i premiując także sprzedawców (str. 13). Sami producenci zresztą też już dostrzegli ogromny, niewykorzystany jak dotąd potencjał, który tkwi w punktach sprzedaży i usługach (str. 4). Tworzy się wreszcie pole do poszerzania ich kompetencji okiennych o drzwi antywłamaniowe (str. 38–39), rolety i markizy (str. 50–51), ciepłe bramy (str. 48–49) czy nawet o mniej lub bardziej wyszukane elewacje (str. 32–33). Jest nadzieja, że już wkrótce sprzedawcy stolarki, wzorem handlarza z poznańskiego bazaru, przy okazji sprzedawania tanich „pomidorów” będą potrafi li zarobić na droższych ogórkach czy kalafi orach (str. 50). Bo sztuka handlowania niejedno ma imię, ale zawsze jej podstawą jest wiedza o produktach (str. 46), ich właściwym zastosowaniu (str. 47) i korzyściach, jakie dają nabywcy (str. 40). A jak sprzedawcy i montażyści mogą przekazać tę wiedzę, pyta Gość obecnego wydania, skoro sami jej często nie mają? (str. 3). Dlatego tak optymistycznym sygnałem dla naszej branży jest fakt, że niektórzy dostawcy i producenci zaczęli już to zmieniać. Zachęcam do tego także pozostałych.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE