GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", luty 2011

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Żarty się skończyły. Co prawda, dane za ubiegły rok mówią o lekkich wzrostach na rynku stolarki (str. 20), a nawet o zwiększeniu liczby rozpoczynanych budów w Polsce (str. 15), ale w wielu wypowiedziach przeważa opinia o trudnym okresie i spadku rentowności (str. 16). Na rynku krajowym popyt jednak i w tym roku nie wzrośnie, a z rynku niemieckiego już dochodzą informacje o rosnącej konkurencji zagranicznej (str. 2–3), więc tam także tak łatwo już nie będzie. Konieczne są zmiany w firmach, takie jak choćby w sanockim Centurionie (str. 22) obejmujące organizację, strukturę kosztów (str. 17), automatyzację procesów produkcyjnych (str. 36). Konieczne jest poszerzenie palety produktów: zwrócenie uwagi na ślusarkę aluminiową (str. 38), nowe technologie przeszkleń (str. 32) czy choćby na rolety (str. 30). I niezbędne jest ciągłe podnoszenie jakości (str. 40) w każdym z obsługiwanych segmentów. Niby każdy to wie, ale niewielu chyba umie to pomyślnie przeprowadzić. Dlatego takie okazje jak targi WinDoor-tech (str. 44–59) czy monachijskie Bau (str. 60–67) nie mogą być omijane przez polskich producentów. Bo gdzie, jeśli właśnie nie w budmowej Fabryce Okien na Żywo (str. 50–52) mają zobaczyć, jak to robią inni; gdzie jeśli nie u swoich zachodnich partnerów mają poznać przygotowywane zmiany w technologiach? Tylko otwartość się na nowe technologie, nowe pomysły dystrybucyjne, nowe rynki zbytu da szansę poprawy sytuacji i rozwoju fi rm. I dlatego właśnie polscy przedsiębiorcy powinni pełnymi garściami czerpać z propozycji szkoleń (str. 6), udziału w seminariach i kongresach (str. 17), ale też z bogatej oferty wsparcia środkami unijnymi (str. 68). Bo słusznie zauważa jeden z gości obecnego wydania (str. 41): „Przede wszystkim trzeba myśleć o tym, co przed nami jeszcze do zrobienia.”. A żeby wiedzieć, jak to zrobić, trzeba bywać na targach, podglądać, jak to robią inni i wysłuchać, co zrobić, by zmiany nie zaszkodziły naszej firmie (str. 12). Od marca rozpoczniemy pod patronatem „Forum” cykl seminariów dla właścicieli firm produkujących stolarkę, na których praktycy tej branży powiedzą, co zrobić, by było lepiej i taniej, jak sprawić, by sprzedawać więcej. Już dzisiaj zapraszam na to spotkanie.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE