GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", marzec 2011

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Ruch na rynku niezwykły. Jedne firmy się zwijają i wyprzedają majątek (str. 9), drugie inwestują w nowe hale i technologie, inne są właśnie zakładane (str. 4), a jeszcze inne, jak choćby Thermoplast, odbudowują swoją rynkową pozycję (str. 2–3). Powracają dawne działania i receptury techniczne (str. 12), ale wdrażane są też nowe pomysły produktowe (str. 46) i marketingowe. Firmy z naszej branży są właśnie w trakcie zmian, w momencie określania swojej pozycji na rynku i miejsca, jakie chcą na nim zająć przed spodziewanym powrotem koniunktury (str. 24). A drogą do tego jest jasne określenie własnej strategii działania (str. 64). Rok 2010 minął w firmach na ogół bez strat wartości sprzedaży, ale z wyraźnym, kolejnym już spadkiem marż (str. 24). Przetasowania wśród największych producentów stolarki i ślusarki budowlanej są niewielkie (str. 22), ale warto zwrócić uwagę, że tylko 10 spośród nich ma przychody roczne większe niż 50 mln euro. W skali globalnej są to firmy co najwyżej średniej wielkości, a jak pokazuje przykład Adopenu (str. 18–19), naprzeciw siebie mają światowe koncerny, wielokrotnie przewyższające je pod względem kapitału. Warto więc może rozważyć apel jednego z producentów bram (str. 38), by na wzór kolarskiego peletonu zacząć ze sobą współpracować. Już dzisiaj tworzymy czołówkę światowego rynku okien dachowych (str. 4), a polskie okna nie dość, że są montowane dobrze (str. 60), to do tego najwyżej na świecie (str. 8). Polska stolarka ma wszelkie szanse, by stać się naszą specjalnością narodową, jednak do tego nie wystarczy uczestnictwo w kongresach (str. 40). Konieczne jest śmiałe przedefiniowane naszych firm, sięgnięcie po najnowsze technologie (str. 48) i umiejętne korzystanie z techniki informatycznej (str. 66–67). Konieczna jest chęć dokonywania zmian, bo one są jedynym pewnikiem naszej mało stabilnej, póki co, rzeczywistości.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE