GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", kwiecień 2011

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

W styczniu 2009 za benzynę 95 na Podkarpaciu płaciliśmy 3,60 zł. W styczniu 2011 już prawie 5,00 zł, a więc o prawie 40 proc. drożej. W tym samym czasie ceny okien dachowych produkowanych na tymże Podkarpaciu spadły, według Sekocenbud, o 12,5 procent (str. 18). O prawie 4 proc. spadły w tym czasie ceny okien drewnianych. Pozostałe wyroby stolarki w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosły od 2 proc. (okna tworzywowe) do (maks.) 5 proc. (drzwi wejściowe), a więc nawet mniej niż oficjalna inflacja. Czy taka polityka cenowa ma jakiekolwiek uzasadnienie? Pewnie cieszą się z niej inwestorzy indywidualni, którzy coraz więcej i coraz taniej budują swoje domy (str. 12), pewnie cieszą się deweloperzy, których rentowność sięga 20 proc. (str. 17), ale na pewno radość nie gości w firmach produkujących stolarkę, wypieranych z segmentu cenowego przez niedoścignionych liderów i Chińczyków (str. 34). Na szczęście pierwsze sygnały do zmian dali już dostawcy, wprowadzając jako pierwsi podwyżki na stal, profile, okucia i szyby (str. 12). Za nimi, choć wciąż jeszcze nieśmiało, próbują podążać co rozsądniejsi producenci okien i drzwi bądź to wprost podnosząc ceny, bądź wprowadzając droższy asortyment (str. 21), bądź też ukierunkowując się na określoną grupę odbiorców (str. 20). Sprzyja im fakt, że także inwestorzy w coraz większym stopniu zaczynają się w swoich wyborach kierować walorami technicznymi wyrobów, a już nie jedynie ceną (str. 19). Przyszedł moment na skokową, wyraźną podwyżkę cen okien i drzwi, ale też na umiejętne uzasadnienie jej dodatkowymi wartościami w ofercie. Raz może to być legenda tworzona wokół produktu (str. 44), innym razem profesjonalna obsługa i montaż (str. 2–3), a jeszcze innym poszerzenie asortymentu o produkty bardziej zaawansowane (str. 25) lub wyraźna poprawa wyposażenia i standardów jakościowych (str. 46). Każdy producent sam musi znaleźć właściwe uzasadnienie dla swoich podwyżek, ale pewne jest jedno: obecnych i przyszłych wzrostów kosztów zaopatrzeniowych nie da się już skompensować „oszczędnościami” w produkcji. Uczciwa weryfikacja dotychczasowych kalkulacji cenowych to być albo nie być wielu firm w branży. Bo choć remont czy budowa, jak dowodzi gość obecnego wydania, może być loterią (str. 52), to przypadkowość w prowadzeniu biznesu jest już zdecydowanie niewskazana.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE