GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", czerwiec 2011

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Pomimo dość licznych, jak na okoliczności, informacji o dobrym początku obecnego sezonu (str. 20), sytuacja makroekonomiczna w naszej branży nie jest wcale klarowna (str. 4). Na tle fatalnych początkowych miesięcy ubiegłego roku jest zapewne nieco lepiej, bo rośnie liczba inwestycji komercyjnych (str. 18), ale niewielu producentów stolarki drewnianej może, tak jak Stolbud (str. 20), powiedzieć o wzroście. Wzrosty dotyczą bowiem przede wszystkim firm stolarki tworzywowej – albo tej o niskich cenach albo o dużym udziale eksportu, jak choćby przeznaczonej na rynek holenderski (str. 16). I choć także inwestorzy na warszawskiej Giełdzie nie wierzą w lepsze tegoroczne wyniki przedsiębiorstw stolarkowych (str. 12), to są tacy przedsiębiorcy w naszej branży, którzy nadal walczą, nie zdając się na los. Jedni łączą siły, emitują akcje dla pozyskania środków (str. 10). Inni przebudowują swoje organizacje (str. 2–3), reorganizują struktury lub procesy produkcyjne (str. 56), dostosowują się do wymagań klientów zagranicznych (str. 22) lub podejmują współpracę z dużymi sieciami handlowymi (str. 24). Rozsądni menadżerowie wykorzystują ten czas do określenia na nowo strategii swoich przedsiębiorstw (str. 58–59) i wyznaczenia ich miejsca docelowego na rynku. Niestety, są i tacy, którzy podnieśli już ręce do góry. Po upadłości elbląskiego Pol-Plastu, wycofaniu się z produkcji Techmaprojektu, kłopotach Urzędowskiego, nadeszła także wiadomość o końcu wytwarzania okien w Thermoplaście (str. 5). Wielu producentów dochodzi do wniosku, że nie jest już w stanie walczyć nieustannie o najniższą cenę. A przecież przykłady Erkado czy Pinusa (str. 22) pokazują, że można inaczej, że można przenieść tę walkę na obszar pozacenowy. I jest to dzisiaj chyba jedyny sposób na przetrwanie, bo dalsza walka z jasno zdeklarowanym Dobroplastem, Eko-Oknami czy rozbudowującym swoją sieć Sonarolem (str. 20) jest już obecnie skazana na porażkę. Dlatego ciągle jest warto rozważać wejście w segmenty inne niż tanie okna: uszlachetnione drzwi (str. 26), ogrody zimowe (str. 42), ciepłe rolety (str. 44–46) lub choćby systemy oddymiania (str. 50). Nie zamiast okien, ale obok okien. Na pewno warto postawić na szerszy pakiet usługowy, a w nim na profesjonalny montaż (str. 54) oraz budowanie marki i lojalności swoich sprzedawców. Ale jak pisze nasz nieoceniony Piotr Lutek (str. 58), najpierw musi być strategia, a potem działanie. Bo, jak słusznie twierdzi: tylko „dobra koniunktura zwalnia od myślenia”, a do niej wciąż jeszcze wydaje się być daleko. Niestety.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE