GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", lipiec 2011

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Jak diametralnie różnie można oceniać rzeczywistość, świadczy jej obecna ocena dokonana przez producentów osłon (str. 18). Jedni są pełni obaw, inni cali w euforii. A jak jest naprawdę, to najlepiej mówią statystyki, według których w ostatnich 12 miesiącach oddano 14 proc. mniej mieszkań (str. 9), ale co gorsza, mniej też rozpoczęto nowych budów. Trudno więc się dziwić, że po w miarę dobrym I kwartale, maj był pierwszym miesiącem spadku liczby wyprodukowanych okien (str. 4), a już wiemy, że i w czerwcu lepiej nie było. Już tylko niepoprawni optymiści wierzą, że będzie lepiej nawet wtedy, gdy niczego w swoich działaniach nie będą zmieniać. A zmiany są konieczne, nawet wówczas, gdy chcemy zamknąć biznes (str. 42), co w ostatnim czasie zdarza się, niestety, w naszej branży coraz częściej (str. 3). Na szczęście znamy także przykłady tych, którzy nie czekają z założonymi rękoma, ale aktywnie zmieniają siebie i otoczenie. Sztandarowa firma produkująca stolarkę drewnianą wprowadza do oferty okna z PCW (str. 13), inna rozpoczyna produkcję drzwi wewnętrznych (str. 17), a producent żaluzji rozwija program wytwarzania rolet zewnętrznych (str. 25). Jeden dostawca okuć szkoli sprzedawców okien, drugi wspiera szkolenia montażystów (str. 10), a jeszcze inny wydaje dla nich poradnik montażowy (str. 8). Dostawca szyb proponuje nadruki (str. 29), dostawca profili aluminiowych opracowuje nowe systemy (str. 21), dostawcy profili z PCW udostępniają technologię wklejania szyby (str. 30), a nawet dostawcy klamek wspierają producentów stolarki innowacjami (str. 24). Bo stolarka to branża niezwykle innowacyjna, o czym świadczy nie tylko rozwój technologii (str. 32), nie tylko pozyskiwane nagrody gospodarcze (str. 11), ale przede wszystkim sukcesy na rynkach zagranicznych (str. 16). I ostatnim już chyba segmentem stolarki zaimpregnowanym na innowacje jest montaż. Tu nie tylko nie wprowadza się innowacyjnych produktów (str. 39), nie stosuje nowoczesnych narzędzi i materiałów (str. 34), ale wręcz niweczy złym montażem korzyści z wdrożonych już innowacji okiennych (str. 36). A przecież nie bierze się to ze złej woli ekip montażowych, tylko z braku wiedzy i stałego niedoceniania wagi ich umiejętności. I choć wielu klientów potrafi przymknąć oko na niedoróbki (str. 44), to większość z nich nie zapłaci już dziś za ewidentną fuszerkę (str. 37). A chociaż nie mamy w tym fachu czeladników, rzemieślników czy mistrzów rzemiosła, to przecież i w tym środowisku możemy znaleźć prawdziwych pasjonatów, odpowiedzialnych profesjonalistów, których możemy określić mianem Mistrzów Montażu (str. 10). Poszukajmy ich wspólnie i zaprośmy na wrześniowy Piknik Branżowy w Kazimierzu (IV okładka). Już dzisiaj serdecznie zapraszam.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE