GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", wrzesień 2011

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Miesiąc, jak wiele poprzednich: Polacy znowu nie wygrali w piłkę z Niemcami, Drutex znów odnotował wzrost (str. 5), a na rynek nadal nie powróciła dobra koniunktura. Co prawda, wielkość sprzedaży ogółem jest wyższa obecnie niż ta sprzed roku (str. 7), ale zdolność do zarabiania w branży stolarki w najbliższej przyszłości, nawet na GPW, oceniana jest nad wyraz sceptycznie (str. 12). I jeśli są firmy, które i w tym czasie notują wzrost sprzedaży (str. 4–5), na rynku polskim odbywa się to już tylko kosztem tych producentów, którzy zwijają swoje interesy (str. 20–21), bo nie wytrzymują wciąż narastającej presji cenowej (str. 26). Największe szanse na wzrost dają nam, o czym piszemy od dawien dawna, rynki zagraniczne: Niemiec, Wlk. Brytanii czy Szwajcarii, które nieznacznie, ale wciąż rosną (str. 9–10). I są tacy, którzy potrafią to wykorzystywać, dzięki którym nasz eksport okien z PCW powiększył się w ostatnich latach 7-krotnie (str. 6). Kolejną szansą, by wsiąść do tego „eksportowego pociągu”, jest Branżowy Program Promocji Eksportu, do którego zaprasza Związek Polskie Okna i Drzwi oraz Ministerstwo Gospodarki (str. 7). I na pewno warto z tego zaproszenia skorzystać. A na krajowym podwórku przyszedł czas na rozwiązanie „dramatów w punktach sprzedaży” (str. 57) i dylematów z montażem zrobionym w 1/3 (str. 2–3). Bo można przecież i w produkcji okien działać tak, jak niektórzy sprzedawcy rolet i żaluzji „na miarę” (str. 56), a w montażach przestrzegać specjalnego dekalogu (str. 50–51 ). Można próbować sprzedawać szyby po 1000 zł za m2 (str. 34), klientom zapatrzonym w energooszczędność proponować kryte okucia (str. 35), a dodatkowo zarabiać na montażu folii okiennych (str. 32). Ale w pierwszej kolejności można chyba ukrócić nieuczciwość wewnątrz naszej branży: producentów stosujących tańsze zamienniki materiałowe (str. 38–41), firmowych „fachowców” podbierających zlecenia po godzinach (str. 40) czy sprzedawców, wmawiających klientom, że montaż jest na tyle mało istotny, że może być zrobiony gratis (str. 62). W trudnym czasie, jaki niewątpliwie nastał, drogą do przetrwania nie są bowiem zmowy cenowe (str. 60), ale uczciwa analiza szans i zagrożeń (str. 58) i nieustanna innowacyjność w działaniach. I nie próbujmy już nawet zaklinać rzeczywistości, jak ów majster u Tomasza Stockingera (str. 63), który powtarzał: „to musi działać”. Przykłady wokół pokazują, że wcale działać nie musi.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE