GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", listopad 2011

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Październik minął nam pod znakiem obalania mitów. Najważniejsze było chyba obalenie mitu o złej jakości okien na rynku, co zbadało, a wyniki badania upowszechniło warszawskie ITB (str. 15). Mit o złej kondycji rynku budowlanego obalił z kolei ASM na swojej konferencji (str. 13), a mit o powszechnej stagnacji w branży okiennej przełamać się udało Roto na dorocznym spotkaniu z europejską prasą budowlaną (str. 14). Kolejnym mitem, który upadł w październiku, było przekonanie o tym, że fi rmy okienne czekają gremialnie na promocję polskiego eksportu (str. 15), choć wiele z nich rzeczywiście intensyfi kuje swoją obecność za granicą, jak choćby we Francji (str. 18–19). Powodem tego może być, jak zauważa Piotr Lutek, obawa przed zbytnim rozbudowaniem zaangażowania za granicą (str. 58) i utrata klientów na stabilnym bądź co bądź rynku krajowym. Bo o tym, że ten nasz rynek jest stabilny, mówią już nie tylko dane GUS-owskie (str. 9), nie tylko pierwsze podsumowania tegorocznych wyników sprzedaży, ale też długoterminowe prognozy zagranicznych instytutów, podające średnioroczne 7-procentowe wzrosty do roku 2015 (str. 4–5). Wagę rynku krajowego podkreśla też Bogumił Kochel, gość tego wydania, zwracając się jedynie z prośbą o uczciwość w konkurowaniu na tym rynku (str. 2–3), o wyznaczenie czytelnych kryteriów technicznych. Bo można by przecież zamiast bramy ppoż., zastosować tańszą bramę segmentową (str. 50–51), wciąż można jako pełnowartościowy wciskać montaż okien na samą pianę (str. 52) albo sprzedawać jako wodoszczelne okna w klasie 1A (str. 15) – tylko co to ma wspólnego z uczciwością i rzetelnością biznesową? Polacy wciąż chcą budować i remontować (str. 10) i wcale nie wariują na punkcie budynków pasywnych (str. 16) czy najwyższych parametrów cieplnych okien (str. 59). Wcale nie szukają ekstrawagancji we wzornictwie okiennym (str. 41) czy pełnej automatyki w technice osłonowej (str. 46), ale chcą być traktowani poważnie, profesjonalnie (str. 54) i być także uczciwie informowani o prawdziwych parametrach kupowanych okien, drzwi, rolet czy bram. Klienci oceniają montażystów i sprzedawców, ci oceniają producentów (str. 4), a producenci oceniają swoich dostawców. I wciąż jeszcze w tych ocenach widać dużą dozę nieufności, czego najlepszym przykładem jest niska skłonność do zakupów internetowych, opartych przecież w dużej mierze na ocenie wiarygodności dostawcy i jego oferty (str. 47). Dlatego takie testy, jak ten opisujący październikowe badanie ITB, mają sens, bo obalają mity i weryfi kują wiarygodność. To ona będzie coraz bardziej stanowić o sile poszczególnych marek na rynkach innych krajów, ale także na rynku polskim.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE