GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", styczeń 2010

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Zaczął się kolejny sezon walki o wyniki. Jedni, jak choćby szefowa G-U, myślą o nim sceptycznie (str. 7), ale większość polskich przedsiębiorców (str. 11) ma nadzieję na wzrosty sprzedaży. W ocenie Centrum Analiz Branżowych (str. 12) będzie to rok trudny, szczególnie w I półroczu, ale wciąż z szansami, przynajmniej dla niektórych. Nadal zyskiwać będą ci, którzy postawili na silne marki (str. 2–3) oraz złapali przyczółki na rynkach zagranicznych, jak choćby na niezbyt obszernym rynku skandynawskim (str. 16). Zyskiwać będą firmy innowacyjne, produkujące okna energooszczędne, z wyższą marżą (str. 14–15). Cała Europa już bowiem nieodwracalnie idzie w kierunku termorenowacji budynków (str. 18), a Komisja Europejska zobowiązała także nasz rząd do stworzenia narzędzi motywujących obywateli, m.in. do wymiany okien (str. 50). I to są właśnie szanse, jakie stają przed środowiskiem producentów stolarki. Z jednej strony mamy coraz nowsze profile (str. 25), coraz doskonalsze technologie produkcji szyb (str. 52), coraz bardziej wymyślne okucia (str. 36) i powłoki lakiernicze (str. 3), ale też i maszyny, i procesy optymalizacji produkcji (str. 48–49). Z drugiej strony otwiera się przed nami ogromny europejski rynek termorenowacji, na którym już niebawem dominować będą okna energooszczędne o różnorodnych funkcjach związanych z wentylacją, mechatroniką, techniką osłonową czy choćby dźwiękochłonnością (str. 38). Najprostsze (i najtańsze) konstrukcje okienne zaczną odchodzić w niebyt, a ich miejsce zajmą przegrody wypełnione wielofunkcyjnymi pakietami szklanymi. Nie ma powodu, by – jak mówi gość styczniowego wydania (str. 2) – ich największymi w Europie dostawcami nie byli polscy producenci. Jeśli nie zabraknie nam zapału i determinacji, o których pisze Piotr Lutek na str. 46, to polskie marki okienno-drzwiowe mają szansę zdominować europejski rynek. A wskazówki, jak tego dokonać, dadzą nam wykłady i dyskusje z lutowego Kongresu Stolarki Polskiej. Zaczynamy od okien i fasad, ale w kolejnym kroku rozważymy wszystko to, co wiąże się z drzwiami i bramami.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE