GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", luty 2010

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Rok 2010 zaczął się niskimi temperaturami i zupełnym zastojem w robotach montażowych (str. 5). Jest to czas dużej niepewności biznesowej, który dla firm branży stolarki może okazać się zarówno rokiem spadków, jak i szansą na dalszy wzrost (str. 11). Dużo zależy tu od reakcji przedsiębiorców na zmieniające się okoliczności. W planach 60 proc. firm ma to być rok wzrostu obrotów, a ponad 1/3 planuje osiągnąć go w sprzedaży eksportowej (str. 10). Na rynku krajowym wstrzymano w ubiegłym sezonie 70 proc. inwestycji deweloperskich, ale jeśli uświadomimy sobie, że w Polsce na 1000 mieszkańców przypada niemal dwa razy mniej mieszkań niż w rozwiniętych krajach Unii (str. 12), wówczas widać, że nie może to być sytuacja trwała. Za nami Budma, na której mimo nielicznej stosunkowo reprezentacji naszej branży pokazano trochę nowości produktowych (str. 22–33). Przed nami Kongres Stolarki Polskiej, gdzie wskazane zostaną perspektywy technologiczne i kierunki ustawodawstwa (str. 16). Jeszcze dalej w czasie – targi w Norymberdze, gdzie koncerny pokażą swoje propozycje na najbliższe lata (str. 20–21). Tam po prostu trzeba być, jeśli chce się znaleźć w głównym nurcie przemian naszej branży. Ale trzeba też na bieżąco korzystać z organizowanych spotkań biznesowych, jak choćby te w KIG, oraz z wdrażanych funduszy termomodernizacyjnych (str. 8). Bo w roku 2010 nie wystarczy już tylko produkować, w tym sezonie konieczne będą również zmiany w przedsiębiorstwach (str. 40–41). Zmiany te dotyczą nie tylko doskonalenia technologii, wzornictwa i zwiększania efektywności produkcji (str. 58–59), ale również poszerzania obszarów kompetencji. Dla jednych będą to techniki osłonowe (str. 9), dla drugich ogrody zimowe lub przegrody wewnętrzne (str. 48–50), a dla innych – okucia (str. 51–55). Jedni być może skorzystają z zaproszenia Andrzeja Wiśniowskiego i zaczną montować bramy i ogrodzenia (str. 2–3), a inni może wezmą sobie do serca radę prezesa Jerzego Karpińskiego (str. 7) i tak udoskonalą zarządzanie w firmie, że osiągną wskaźniki ekonomiczne dostępne dotychczas tylko najlepszym firmom okiennym (str. 70–71). Niezależnie jednak od tego, jak dochodzić będziemy do innowacji, musimy je podejmować, bo rok 2010 i zapewne następny będą to lata zasadniczych zmian w naszej branży.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE