GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", czerwiec 2010

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Nikt nie mówił, że będzie łatwo, ale nikt też nie spodziewał się, że po długiej i mroźnej zimie, po tragedii smoleńskiej, spotka nas jeszcze kataklizm powodzi (str. 12). Szczytne akcje Związku Polskie Okna i Drzwi czy pojedynczych producentów skierowane do powodzian (str. 4) nie powinny przesłonić nam rzeczywistości, w której ucierpiały huty, zakłady produkcyjne czy składy handlowe. Ucierpiał cały rynek, bo w chwilach takich tragedii gaśnie optymizm i skłonność do podejmowania nowych inwestycji (str. 13). Gaśnie też skłonność do składania zamówień na okna i drzwi. Nie można jednak załamywać rąk, ale – jak radzi szef Press-Glasu – tym bardziej trzeba na nowo przemyśleć swój biznes i znaleźć w firmie źródła rentowności (str. 2–3). Nie ciąć kosztów na chybił trafił, ale poszukać mądrych oszczędności (str. 23), wyeliminować nierentowne produkty i postawić na najbardziej wartościowych klientów (str. 38). Przykład Izoglasu pokazuje, że także w mniejszych firmach takie działania przynoszą korzyści (str. 18). Lojalna współpraca ze swoimi dostawcami, jak choćby w Oklandzie (str. 23), czy próby bardziej wyraźnego sprofilowania grupy swoich klientów (str. 39) na pewno także będą pomocne w tym trudniejszym czasie. I, oczywiście, konsekwentnie trzeba nadal szukać swoich szans eksportowych, bo tam wciąż czekają co najmniej dwa miliardy złotych (str. 14–15). Bilanse I kwartału pokazują, że rentowność naszych firm pozostawia wiele do życzenia (str. 42), że coraz trudniej ściągnąć należności, a w konsekwencji rozliczyć się z własnymi dostawcami. Większość firm informuje o spadkach sprzedaży w pierwszych miesiącach roku (str. 4–9), ale nawet te, które dotychczas odnotowywały wzrosty, nie powinny spać spokojnie. Jesteśmy w trakcie jednego z trudniejszych sezonów w krótkiej historii naszej branży i tylko od naszych rozważnych działań zależy, w jakiej kondycji go zakończymy. Potem powinno być już tylko lepiej.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE