GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", sierpień 2010

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

O 15 procent, jak wyliczył ekspert Blokno.pl*, powinny już być droższe okna tworzywowe, a tymczasem nasza telefoniczna sonda (str. 11) pokazuje, że nie tylko nie zdrożały, ale ich średnia cena jest wręcz niższa od tej z końca ubiegłego roku. A przecież podrożała stal (o 10 proc.), szyby (również 10 proc.), profile i okucia (o 3 proc.). Polscy producenci okien wydają się nie uwzględniać w cenach sprzedaży wzrostu kosztów materiałów i zaopatrzenia, jakby pokrywali je z własnych marż. A przecież analiza ubiegłorocznych wyników finansowych (str. 42) pokazuje, że już w poprzednim sezonie tych marż prawie w ogóle nie mieli. Z czego więc dokładają? Coraz częstsze sygnały o upadłościach firm (str. 4 i 6) każą przypuszczać, że przejadają swoje majątki. Najlepszą ilustracją tego procesu jest rozmowa z Leszkiem Mazurkiewiczem, byłym szefem Stolarki (str. 2), która właśnie zwinęła się z Wołomina. Na tle stolarki tworzywowej dużo lepiej wypada stolarka drewniana; jej producentów charakteryzuje wieloletnia, wielopokoleniowa wręcz tradycja rzemieślnicza i biznesowa (str. 27–30). Doskonałe wyniki Pozbudu (str. 4), elastyczność działania Braci Bertrand (str. 12–13), zagospodarowanie niszy stolarki do zabytków przez Bildau&Bussmann czy przemyślana polityka marketingowa firmy Urzędowski (str. 8) to tylko przykłady umiejętności dojrzałego prowadzenia biznesu, w zgodzie z własnymi kompetencjami, logiką i ekonomią. Oczywiście, i w segmencie tworzywowym takie przykłady można mnożyć, co potwierdzają wyniki Druteksu, Budvaru, Oknoplastu (str. 4 i 6) czy choćby koszalińskiej firmy PUF (str. 14). Niezbyt odkrywcze jest stwierdzenie, że są w tej branży firmy zarówno dobrze, jak i źle zarządzane. Jednak trudny obecny sezon zweryfikuje zapewne zarządy wielu z nich, a w sezon 2011 cała branża stolarki wejdzie prawdopodobnie mocno oczyszczona. W drugiej części tego wydania „Forum” pokazujemy możliwości polskich producentów w zakresie odtwarzania stolarki zabytkowej (str. 26–41). Jej niemieckojęzyczna wersja skierowana jest do niemieckich konserwatorów zabytków, z którymi spotkamy się już niebawem w Lipsku na największych europejskich targach poświęconych zabytkom. To jest tylko jedna z nisz, którą Polacy mogą zagospodarować z korzyścią dla siebie, bo jak wyliczył ostatnio związek niemieckich producentów okien (str. 22), w całej Europie na wymianę wciąż czeka 3,3 mld okien i zapewne drugie tyle drzwi. Dużą część tego potencjału mogą zagospodarować także polskie firmy. Jednak chyba wyłącznie te, które umieją właściwie korzystać ze swoich kompetencji oraz z praw logiki i ekonomii.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE