GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", listopad 2010

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Końcówka roku to jak zwykle czas podsumowań i tworzenia planów na kolejny sezon. Z informacji o rynku budowlanym, przygotowanych przez ASM (str. 16) wynika, że nie był to zły rok w Polsce, a wstępne podsumowania branży okuciowej pokazują (str. 18), że zarówno po wschodniej, jak i zachodniej stronie naszych granic stagnacja gospodarcza także zaczyna przechodzić do historii. Firmy z naszej branży w dalszym ciągu są zaliczane do najlepszych w polskiej gospodarce (str. 4), a ich menadżerowie kandydują do miana Przedsiębiorców Roku 2010 (str. 5). Nawet giełdowi inwestorzy optymistycznie oceniają zdolność naszych firm do wypracowywania zysków (str. 12), wysoko wyceniając wartość ich akcji. Jeżeli jest tak dobrze, to dlaczego wśród nas panują tak marne nastroje? Po części odpowiada na to szef handlowy Pilkingtona IGP (str. 2–3), mówiąc, że gdyby nie brać pod uwagę eksportu, to tegoroczny spadek sprzedaży okien byłby z pewnością dwucyfrowy. Także krajowy rynek drzwi w ocenie analityka CAB (str. 22) jest już nasycony, a dalszy rozwój zakładów drzwiowych może się odbywać już tylko przez sprzedaż zagraniczną. I warto zauważyć, że rzeczywiście dobre wyniki w tym roku mieć będą te firmy, które są aktywne na rynkach zagranicznych, jak choćby Budvar, Drutex czy Pozbud (str. 4). Trzeba się zgodzić z tezą dyr. Mariusza Kołodzieja, że skończyły się dwucyfrowe wzrosty na polskim rynku i czeka nas powrót do normalności, czyli mała stabilizacja. Kto będzie chciał jednak nadal rozwijać swoją fi rmę, musi szukać szans w reorientacji jej strategii (str. 63), w szerszym wyjściu na rynki zagraniczne, w czym nadal może mu pomagać program Paszport do Eksportu (str. 10) lub Branżowy Program Promocji (str. 17). Bo bez eksportu polskie okna i drzwi nie mają szans na pełne zagospodarowanie obecnych mocy produkcyjnych. Podstawą jednak dla każdego przedsiębiorstwa muszą być zmiany zarówno w jego strukturze i organizacji działania, jak choćby w Rąbieniu (str. 4), ale też w ponownej kalkulacji kosztów i decyzji: nadal produkować czy postawić na handel? (str. 52). Szczególnej uwadze polecam analizę problemu przeprowadzoną przez naszego eksperta od zarządzania – Piotra Lutka (str. 51), który wskazując na źródła obecnych kłopotów naszej branży przypomina, że ostatecznym „celem przedsiębiorstwa nie jest wypracowanie zysku, ale zwiększenie wartości zainwestowanego kapitału”. Przykłady przez niego podane ilustrują, że wielu menadżerów segmentu okien i drzwi wciąż tego nie rozumie. I z tego właśnie powodu czekają nas zapewne niebawem – prognozuje Piotr Lutek – radykalne zmiany w tej grupie zawodowej naszej branży. Oby tylko na lepsze…

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE