GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", wrzesień 2012

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Polska gospodarka, a w niej branża okienno-drzwiowa, dość łagodnie przechodzi przez obecną recesję. Pomimo wielu obaw dotyczących wyników drugiego półrocza i rozwoju sytuacji w pierwszych miesiącach roku następnego (str. 7), widać też przebłyski na horyzoncie. Pierwszy z nich to wspominany w wywiadzie (str. 2) niemiecki program wsparcia termorenowacji – z pewnością skorzystają z niego także polscy eksporterzy. Drugi natomiast, skierowany bardziej na rynek krajowy, to program promocji okien o wyższych parametrach cieplnych (str. 10), któremu patronuje Związek Polskie Okna i Drzwi. Wobec spadku liczby budowanych mieszkań (str. 10) i mniejszej sprzedaży eksportowej stolarki (str. 14), nie ma nadziei na lepsze wyniki handlowe w najbliższych miesiącach. Jedyną alternatywą jest „ucieczka do przodu” i sprzedawanie droższych okien, bram i drzwi bardziej zaawansowanych technicznie. Kto tego nie zrozumie i nadal będzie chciał wygrywać stosując niższe ceny, ten już wkrótce może być zmuszony do realizacji tej strategii na innym kontynencie (str. 18). Bo u nas zaczynają wygrywać ci, którzy nie chcą sprzedawać za wszelką cenę (str. 12), którzy realizują wyszukane zamówienia (str. 34) albo też stale badają i doskonalą swoje produkty (str. 24). Dobrym przykładem na to są ognioodporne bramy i drzwi (str. 20) lub okna z nakładkami aluminiowymi (str. 32). Jak będzie wyglądał rynek w roku 2010, za lat pięć lub dziesięć – tego naprawdę nikt nie wie. Ale wiadomo już, że pod koniec lutego w Sosnowcu odbędzie się I Międzynarodowy Kongres Stolarki Budowlanej. Tam właśnie przedstawione zostaną wyniki prac nad nowymi technologiami, prognozy rozwoju rynku stolarki w Polsce i Europie oraz możliwości wsparcia ze strony prawodawstwa polskiego i unijnego. Już dzisiaj w imieniu Związku Polskie Okna i Drzwi, stowarzyszeń branżowych oraz instytutów naukowych, serdecznie zapraszam.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE