GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", marzec 2009

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Dość powszechnie zgadzamy się, że słowo „kryzys” odmieniane we wszystkich przypadkach zbytnio się rozpanoszyło, powodując nadmierny spadek ufności konsumenckiej. Za dużo jest go w mediach oraz dyskusjach, ale też nie można zamykać oczu na przejawy kryzysu i udawać, że go w ogóle nie ma. W tym wydaniu „Forum” już piszemy, niestety, o pierwszych upadłościach (str. 4), o zagrożeniu likwidacją 12 tysięcy miejsc pracy w naszej branży (str. 10) oraz o prognozach deweloperów, że poprawy spodziewają się dopiero w roku 2011 (str. 15). Na pewno więc dobrze nie jest. Ale tym bardziej powinniśmy myśleć o przystosowaniu naszych fi rm do działania w tym trudniejszym okresie. Czas pomyśleć poważnie o optymalizacji produkcji (str. 43), o zmianach w strategii sprzedaży (str. 45) i dostosowaniu oferty do rzeczywistych oczekiwań rynku (str. 26). Konieczna staje się dokładna wiedza o rynku (str. 22) i precyzyjne planowanie swojej na nim obecności. Być może pomocne stanie się zwrócenie uwagi na segment aluminium (str. 32–35), nowości w zakresie bram i rolet (str. 30, 32), na budownictwo „energotwórcze” (str. 36), a może nawet na technologię ścian mocowanych punktowo (str. 38). A już na pewno pomocne będą warsztaty z zarządzania fi rmą w kryzysie, anonsowane poniżej. Na pewno natomiast nie jest drogą do sukcesu obcinanie w tym czasie premii dla handlowców (str. 45) i zaniechanie działań informacyjno-reklamowych (str. 44). A o tym, że reklama może informować, uczyć i przyciągać klientów najlepiej świadczy informacja Aereco ze strony 37. Gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości, to się one rozwieją: od 1 stycznia tego roku NIE WOLNO wycinać uszczelek w oknach, a należałoby raczej zrobić w ramie miejsce na zamontowanie nawiewnika. A to wszystko za sprawą listopadowego rozporządzenia Ministra Infrastruktury. To jeszcze jeden przykład na przenikanie się świata polityki ze światem gospodarki, o którym na str. 49, wspomina Jacek Gromniak, szef Somfy w Polsce. Zajmujmy się więc naszymi fi rmami, odnajdujmy się na rynku i szkolmy, ale nie zapominajmy, że od polityki i decyzji ludzi władzy uciec się nie da. Da się za to na nie wpływać.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE