GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", luty 2007

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Ledwo jeden sezon się skończył, a już kolejny przed nami. Dopiero co porobilismy remanenty, bilanse, podsumowaliśmy wyniki roku 2006, a już trzeba pochylić się nad planami i zamierzeniami na rok 2007. Zastanawialiśmy się ostatnio w gronie analityków rynku budowlanego, jak wyglądają perspektywy tego rynku na rok 2007 i lata kolejne. Ugrzęźlismy już przy roku obecnym… Wiadomo, że rośnie PKB, że rosną inwestycje i zapotrzebowanie na materiały budowlane. Ale z drugiej strony wiadomo również, że w ubiegłym roku zabrakło drewna, płyt gipsowych, że brakowało szkła. Jakie są przesłanki, że w tym roku nie zabraknie? Patrząc choćby na szkło odpowiedzieć trzeba, że żadne – nadal odczuwać będziemy niedobór, bo przecież instytucji w tych obszarach nie realizuje się z dnia na dzień. I choć popyt na okna i drzwi będzie duży to wcale nie oznacza, że zostanie zrealizowany. A wręcz przeciwnie: z pewnością nie zostanie w pełni zaspokojony, ponieważ zabraknie szyb termoizolacyjnych. Może uda się ich dostarczyć dwa, może trzy 3 procent więcej niż w ubiegłym roku, ale z pewnością nie dużo więcej. Nie da się więc wyprodukowac w tym roku o 10 procent więcej okien, no chyba że będą to okna bez szyb!? Jeżeli więc ktoś zakłada na ten rok 10-procentowy wzrost produkcji, to może się srodze zawieść. Choć z drugiej strony, jeśli owe 10 procent będzie zakładanym wzrostem wartościowym, to jest to tak wielce prawdopodobne, że aż bliskie pewności. Warto więc może rozważyć w tym kontekście propozycję podniesienia średniej ceny zbytu okien i odzyskania przez producentów kontroli nad rynkiem klienta indywidualnego (str. 4-5) lub choćby przeanalizować poprawność stosowanych kalkulacji, w świetle zasad pokazanych przez ekonomistę niemieckiego (str. 50-52). Pewne jest jedno: średnie ceny wzrosną w roku 2007 z nami albo bez nas, ale będzie przejawem braku rozwagi całego środowiska, jeżeli na tych wzrostach znowu nie skorzystają producenci okien, drzwi i rolet.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE