GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", marzec 2007

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Końcówka lutego, a w fi rmach prawie pełnia sezonu, żadnych przestojów, żadnych urlopów, zamówienia spływają codziennie. Wydaje się, że klienci doświadczeni przez ubiegłoroczne terminy dostaw, już w pierwszych miesiącach tego roku zaczęli planować zakupy okien i drzwi. Wydaje się, że krzywa sprzedaży sezonowej w tym roku wyrówna się, a kto nie sprzeda wystaczająco dużo w I półroczu, temu trudno będzie nadrobić wynik w II półroczu. Dodatkowym motywem przyśpieszonych zakupów stolarki jest zapewne także przekonanie klienów o nieuchronności podwyżek cenowych. Już w końcówce ubiegłego roku dało się zauważyć mniejszą skłonność sprzedawców do udzielania rabatów, a więc nabywcy odczuli to jako realną podwyżkę cen. Narzekają na wzrost kosztów budowania, ale cóż, skoro zaczęli, to przecież domów bez okien i drzwi nie zostawią. Drożej płacą już za inne materiały budowlane, więc czemu nie mieliby więcej zapłacić za stolarkę? Na jednym z portali internetowych sprzedawca okien opowiadał, jak to handlował oknami wykonanymi z profili Gealana z firmy X i z profili Aluplastu z firmy Y. Od pewnego czasu firma X zaczęła produkować z profili Aluplastu i zaoferowała mu cenę niższą niż miał poprzednio, produkując z profili Gealana. Z kolei firma Y zaczęła produkować z Gealana i zaproponowała cenę niższą niż miał przedtem, gdy produkował z profili Aluplastu. Obydwaj producenci zmienili profil i zdecydowanie obniżyli cenę sprzedaży, a sprzedawca zaciera ręce, bo w efekcie otrzymuje od nich takie same okna jak poprzednio, tyle że o wiele taniej. A i tak będzie je sprzedawał drożej, bo klientów dużo i skłonni są zapłacić więcej. Zadziwiająca jest skłonność producentów do samoograniczania, do rezygnowania z pojawiających się szans na poprawę rentowności. Z jednej strony z nadzieją spoglądają na nadchodzący sezon, o czym świadczą plany wyrażane w ankietach (str. 14), ale z drugiej - część z nich wydaje się nie zdawać sobie sprawy, że czeka ich niebawem ogromne zadanie poszukania kolejnych oszczędności w kosztach produkcji (str. 42). Nadchodzi sezon dobrej koniunktury dla branży stolarki budowlanej, spodziewać się można dobrych wyników produkcji okien, drzwi i rolet i oby tylko poszczególne firmy potrafiły ten dobry czas wykorzystać i wzmocnić swoje pozycje na rynkach. Bo już w okresie niechybnej dekoniunktury zrobić się tego nie da…

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE