GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", wrzesień 2007

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

No i mamy kolejną kampanię obietnic, kolejne snucie planów, kolejne pomysły na uzdrowienie polskiego budownictwa. „Budownictwo społeczne” już mamy, VAT na materiały i usługi budowlane załatwiony, likwidacja pozwoleń na budowę zgłoszona. W zasadzie wystarczy nam, aby nowy Sejm nie mieszał się do gospodarki, ale znając ambicje posłów, na pewno jeszcze coś wymyślą, by życie nam skomplikować. W przyszłym wydaniu „Forum” pokażemy partyjne pomysły na budownictwo, pokażemy kandydatów na posłów z ambicjami wspierania budownictwa w Polsce. Każdemu z nich, a szczególnie tym związanym ze stolarką otworową, bo i tacy są, oferujemy miejsce w naszej gazecie (BEZPŁATNE!!!) na zaprezentowanie swojego pomysłu na poprawę warunków naszego funkcjonowania. Miejmy jednak nadzieję, że za bardzo nie będą się starali nam pomagać, że pozwolą nam po prostu robić to, co do tej pory robimy. Bo wyniki mamy rewelacyjne: przeciętny wzrost w przemyśle wyniósł do sierpnia 12 proc., produkcja budowlano-montażowa była wyższa o 30 proc., a wykorzystanie mocy produkcyjnych przekracza 80 proc. Do sierpnia wyprodukowaliśmy o 1/4 więcej niż rok temu szyb zespolonych i o prawie 1/5 więcej stolarki drewnianej. Nasze firmy informują o kilkunasto–kilkudziesięcioprocentowych wzrostach sprzedaży (str. 11–13) oraz o wielu podejmowanych i kończonych inwestycjach (str. 6–8). I nie chodzi już tylko o spektakularne, milionowe inwestycje w hale i całe linie produkcyjne (str. 9, 12), ale też o setki mniejszych zakupów: sprzętu, maszyn i urządzeń pomocniczych, jak choćby centrum CNC, o którym wspomina szef Adpolu (str. 66). Dozbrajamy swoje firmy, zwiększamy moce produkcyjne i powierzchnie magazynowe, inwestujemy w automatyzację – to wszystko świadczy o optymizmie, jaki panuje obecnie w branży oraz o przekonaniu, że jutro będzie jeszcze lepiej. I z pewnością tak będzie, bo firmy budowlane po raz kolejny informują o wzrostach portfeli zamówień, bo producenci stolarki przyjmują zamówienia na coraz dłuższe okresy, bo płynie do nas fala unijnych i emigracyjnych pieniędzy na budownictwo. Ale także z pewnością nie każdy z producentów skorzysta z tego w jednakowym stopniu. Wygrają ci, którzy potrafi ą, jak pisze na naszych łamach prof. Drzewiecki (str. 52), patrzeć szerzej. A ci, którzy nie potrafi ą, mogą jeszcze nauczyć się tego na naszej branżowej „Sorbonie”, utworzonej we współpracy z SGH (str. 62). Bo wciąż lepiej chyba jednak zamiast w politykę, inwestować w swoje firmy, w siebie i w umiejętności swoich menadżerów.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE