GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", październik 2007

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Choć do europejskich potęg w produkcji okien, drzwi i bram trudno jest nam się zaliczać, to w tym roku prawdopodobnie staniemy się numerem 1 europejskiego eksportu. Świadczą o tym zarówno europejskie statystyki (str. 18), jak też zapowiedzi firm o ponadprzeciętnych wynikach finansowych. Polskie okna i drzwi mogą stać się takim samym hitem eksportowym, jak jeszcze do niedawna polskie meble. Szczególnie mocno dotyczy to wyrobów z drewna, które już dzisiaj w coraz większych ilościach pożądane są w krajach skandynawskich i Wielkiej Brytanii (str. 20). Najwięcej zależy w tym względzie od samych producentów i od ich determinacji w pozyskiwaniu nowych rynków zbytu. Jak słusznie bowiem zauważa prezes firmy Urzędowski, wydaje się, że nie bardzo zależy nam na zdobyciu wielkiego rynku unijnego, na pełnym wykorzystaniu tej szansy, jaka otworzyła się przed polską stolarką wraz z naszym wejściem do Unii (str. 5). Zaangażowani w krajową rywalizację, poszukujący wciąż nowych okazji do cięcia kosztów, zdajemy się nie zauważać, że systematycznie, po cichu wchodzą nowe normy europejskie, które stawiają przed producentami coraz wyższe wymagania (str. 42). Chcąc nie chcąc, każdy polski producent będzie musiał je spełnić, a jeżeli już tego dokona, to śmiało będzie mógł oznaczać swój wyrób znakiem CE i wprowadzać go do obrotu na całym obszarze rynku unijnego. Wystarczy postawić na jakość, a wówczas walory cenowe zejdą na plan dalszy. Aktywna obecność na rynku unijnym pozwoli również na poprawę rentowności naszych przedsiębiorstw, bo analizując wskaźniki branży drzewnej (str. 16) przyznać trzeba, że wiele jest tu do poprawy. Być może pomogą w tym specjalistyczne szkolenia organizowane w Związku Polskie Okna i Drzwi (str. 58 ) lub udział w którejś z najbliższych misji handlowych. Przed nami targi w Birmingham, potem w Paryżu, Szanghaju, a wreszcie w Norymberdze – wszędzie tam będzie reprezentacja polskich producentów, tych, którzy już dostrzegli swoją szansę uczestniczenia w unijnym obrocie handlowym i czerpią już z tego wymierne korzyści. Dzięki nim staliśmy się już numerem 1 w europejskim eksporcie, ale ta furtka jest wciąż otwarta dla innych, solidnych producentów polskich. Razem możemy osiągnąć dużo więcej, a miejsca na tym rynku wystarczy z pewnością dla wszystkich.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE