GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", grudzień 2007

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Wszechobecne Mikołaje, dobiegające zewsząd „dzwonkowe” melodie i składane na każdym kroku życzenia niechybnie zapowiadają Święta. A te z kolei skłaniają do podsumowań, zamykania roku i snucia planów na kolejny sezon budowlany. Z wywiadów i rozmów przeprowadzonych przez „Forum” do początku grudnia (str. 20 –23) wynika wyraźnie, że kończy się rok dobry dla branży okienno-drzwiowej, że z satysfakcją robimy podsumowania i z optymizmem myślimy o nadchodzącym okresie. Wśród stu największych firm naszej branży (str. 12–13) po raz pierwszy nie odnotowaliśmy takiej, która informowałaby o spadku obrotów. Przeciwnie, spodziewany wzrost będzie z pewnością dwucyfrowy i jeżeli weźmie się pod uwagę, że w tym samym czasie na największym w Europie rynku niemieckim producenci mówią o 7–8-procentowym spadku sprzedaży, jest to wynik naprawdę imponujący. Nasza aktywność na rynkach zagranicznych (str. 26–27) daje podstawę do optymistycznego spojrzenia na kolejne lata i otwiera szanse przed każdym eksporterem. Wciąż jednak nie mamy pomysłu na poprawę sytuacji na rynku krajowym. Producenci niektórych materiałów budowlanych potrafili wykorzystać ten rok do skorygowania cen (str. 16), producenci okien i drzwi – już nie. My nadal prześcigamy się w oferowaniu rabatów, opustów i gratisowych dodatków (str. 76), a nie zwracamy (z wyjątkami, oczywiście) uwagi na to, czego nabywca tych wyrobów oczekuje od nas poza ceną (str. 72–73). Rozmawialiśmy ostatnio w szerszym gronie producentów o tym, jak zróżnicować nasz rynek, czym uzasadnić wobec klienta różną cenę okien, by oderwać go wreszcie od ceny najniższej. I wówczas padł głos: nie różnicujmy tego, nie wyróżniajmy jednych okien przeciw drugim, nie antagonizujmy środowiska. Argumentem „za” miałoby tutaj być to, że przecież wszyscy już spełniamy normy i wymagania, więc mamy jednakowo dobre wyroby. Jeżeli tak myślą producenci, to dlaczego niby inaczej mają o tym myśleć nabywcy? A jeśli tak, to po co mają płacić drożej, skoro wszystko jest jednakowo dobre? A w tym kontekście jak najbardziej uzasadnione jest działanie szefa Budvaru (str. 4–5), który ma zdanie odmienne i za wszelką cenę swój produkt na tym rynku chce wyróżnić. I my, mimo takich głosów, życzymy każdemu z Was, aby w Nowym Roku Wasze produkty się wyróżniały, aby były najlepsze, najcieplejsze i najtrwalsze, ale przy tym wcale nie najtańsze.

 

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE