GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", wrzesień 2006

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Dostawcy okuć potwierdzają, że rok 2006 będzie dla naszej branży rokiem żniw (str. 12–15). Rosną obroty producentów, rosną inwestycje w firmach, rośnie zapotrzebowanie na stolarkę. Skąd więc się bierze częste jeszcze utyskiwanie na rzeczywistość? Otóż wydaje się, że nie wszystkim jednakowo rośnie. Boom budowlany wyraźnie odczuwają więksi producenci, w dużej części zaangażowani w sprzedaż eksportową. Po latach chudych powraca koniunktura na rynku fasad i ślusarki otworowej. Dobrze się wiedzie producentom okien tworzywowych (str. 34–35). Nie najlepiej jest natomiast w setkach stolarni, w mniejszych zakładach, które ostatnie lata starały się ledwie przetrwać. Ich ten boom dotyczy w dużo mniejszym stopniu, ponieważ mało kto wymienia stare okna na okna drewniane, a nowych domów nie buduje się aż tyle, żeby wszyscy mogli się wyżywić. Rynek krajowy dla drewna kurczy się, który zaś ze stolarzy nie nawiązał kontaktów zagranicznych, ten także dzisiaj w dobrym dla budownictwa okresie ma kłopoty ze zbytem. A że nie słychać zachwytów tych, którzy na tym boomie korzystają? Jeszcze za wcześnie. Na razie wzrosły zamówienia, wzrosły ilości sprzedawanej stolarki. Teraz dopiero powinien przyjść czas na wzrost cen i odbudowanie utraconych rentowności. Bo jak słusznie zauważył w wywiadzie dyr. Dudziak: „Jeśli nie teraz, to kiedy?”. Na pewno nie stanie się to zimą...

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE