GOŚĆ NUMERU str. 2. Pewny serwis  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podwójne partnerstwo  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji  

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Budowanie bezpieczeństwa Gościem listopadowego wydania jest Zbigniew Mendel, prezes zarządu Gerdy. Wypowiada się on na temat obecności polskich 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcąGościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.


GOŚĆ NUMERU str. 2, Pracujmy razemGościem wrześniowego „Forum Branżowego" jest Tomasz Żuchowski, wiceminister ds. budownictwa. Główny wątek rozmowy dotyczy 

Materiały dla prenumeratorów

Pełny dostęp do serwisu - aktualnego i archiwalnych wydań Forum Branżowego w formie elektronicznej posiadają jedynie prenumeratorzy Forum Branżowego.

Zapraszamy do zamówienia prenumeraty.

"Forum Branżowe", grudzień 2006

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
28-02-09

Niedawno rozmawiałem z pracownikiem firmy konsultingowej, który miał za zadanie dla jednego z inwestorów zagranicznych opisać rynek stolarki. Z rozbrajającą szczerością stwierdził: – Ukończyłem dwa fakultety, w tym jeden ekonomiczny, zaliczyłem mnóstwo kursów i szkoleń, badałem wiele firm, ale w żaden sposób nie mogę sobie wytłumaczyć jak to możliwe, że drożeją ropa, PCW, szyby, okucia, stal, a ceny okien, które z tego wszystkiego się składają, nie tylko nie rosną, ale wręcz spadają. Nie mam pojęcia, jak to wytłumaczyć.

Musiałem przyznać, że ja też nie potrafię tego wyjaśnić. Bo to, że ma rację, sprawdzili nasi dziennikarze. Cena okna tworzywowego O34 waha się między 490 a 720 zł, podczas gdy jeszcze w lutym były to „widełki” między 520 a 730 zł. Minął prawie rok, wzrosła większość cen zaopatrzeniowych, wzrosły koszty robocizny i transportu, a ceny okien ani drgną (str. 46). Niejeden doktorat zapewne mógłby powstać przy dogłębnej analizie tego zjawiska. Na szczęście zwiększyła się sprzedaż, zarówno krajowa, jak i na eksport (dowody na str. 80). Hossa rynku budowlanego przenosi się stopniowo także na segment okienno-drzwiowy. Środowisko dostawców materiałów, producentów i dystrybutorów stolarki budowlanej z optymizmem wchodzi w nowy, 2007 rok (str. 23). Także w redakcji FB wierzymy, że sezon 2007 będzie okresem wzrostów sprzedaży przy wyższych cenach okien i drzwi oraz takich ilości zamówień, że będą przekraczać możliwości produkcyjne. Wierzymy, że dla każdego producenta wystarczy drewna, profili, okuć i szyb, że ich ceny nie będą rosnąć, że dostawy będą realizowane w całości i w terminie. Wierzymy, że producenci i sprzedawcy stolarki przestaną w tym roku walczyć między sobą, a wspólnie podejmą starania, aby zwiększyć zainteresowanie polskiego klienta dobrymi oknami, drzwiami i roletami, by z coraz większego tortu kroić dla siebie coraz większe kawałki. I tą naszą naiwną niekiedy wiarę kładziemy pod Waszymi drzewkami Bożonarodzeniowymi.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE