Forum Branżowe, grudzień 2016

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
13-12-16
GOŚĆ NUMERU str. 2. Marża dla innowacji
W tym wydaniu naszym gościem jest Mark Donvil, menedżer firmy Reynaers Polska. W rozmowie wskazuje on m.in. na niekorzystną tendencję w sprzedaży wyrobów z aluminium, jaką jest dążenie do jak najniższej ceny. Spowodowane tym drastyczne obniżenie marż odbija się niekorzystnie na rozwoju firm, a konsekwencją może być ich upadek. Innym wątkiem rozmowy jest rosnące zainteresowanie projektantów i inwestorów ślusarką aluminiową.

SONDA str. 24. Jak minął rok
Dla wszystkich menedżerów z branży stolarki, i nie tylko dla nich, z pewnością bardzo interesujące są informacje zawierające ocenię minionego roku. Można nie tylko porównać sytuację swojej firmy z innymi, ale też zorientować się, jak przedstawia się sytuacja w całej branży. Wypowiadają się bowiem przedstawiciele wszystkich segmentów – od producentów okien poczynając, na specjalistach z zakresie sprzedaży maszyn kończąc.

OKNA str. 32. Czy ciepło się opłaca
Coraz więcej inwestorów dba o to, aby okna w ich domach „oszczędzały” energię zużywaną na ogrzewanie. Jest to ważne tym bardziej, że od nowego roku zaostrzają się przepisy dotyczące współczynnika izolacyjności cieplnej stolarki. W tym świetle warto również zwrócić uwagę na okna dachowe. Wprawdzie zostały one w przepisach potraktowane łagodniej, jeśli chodzi o Uw, ale na rynku pojawiły się okna dla wymagających klientów. Równocześnie jednak pojawiło się pytanie o opłacalność inwestowania w droższe okna. Czas zwrotu wydanych funduszy jest bowiem długi.

OSŁONY str. 36. Moda na dzień i noc
Rolety, jak i niemal wszystkie produkty wykończeniowe, podlegają modzie. Okazuje się więc, że na czoło listy poszukiwanych rozwiązań wysunęły się rolety dzień-noc. Istotą jest tu tkanina, gdzie poziome pasy ograniczają bądź otwierają dopływ światła. Poza tym najchętniej wybierane są kolory pastelowe oraz biel i różne odcienie szarości.

BEZPIECZEŃSTWO str. 40. Drzwi bez klucza
Automatyka i jeszcze raz automatyka. Coraz jest jej więcej wokół nas. Poczynając od wszelkiego rodzaju bramek, do których otwarcia potrzebujemy zakodowanej karty, po urządzenia kontrolujące czas pracy i korzystanie z określonych pomieszczeń. Jest wiele sposobów zrealizowania takich potrzeb – zarówno jeśli chodzi o wyroby, jak i sposoby korzystania z nich. To właśnie o kontroli dostępu piszemy w tym wydaniu naszego miesięcznika.

OKUCIA str. 44. Do najcięższych skrzydeł
Duże okna wymagają odpowiednio mocnych zawiasów. A architekci, podążając za modą, pozwalają sobie na projektowanie coraz większych przeszkleń. Te zaś, zależnie od materiału, z jakiego zostały wykonane, a także budowy szyb, mogą być naprawdę bardzo ciężkie. Jak mają sobie poradzić z tym producenci okuć? Oferta jest spora. W tym artykule czytelnicy znajdą nie tylko opis takich okuć, ale również przykłady z firmowych ofert.

FASADY str. 50. Europa 2016
Przyglądanie się intersującym realizacjom jest zawsze przyjemne i pouczające. W naszym cyklu poświęconym fasadom opisujemy najbardziej spektakularne, najnowsze przykłady. Są to więc np. szklane ściany obsadzone roślinami czy dwuwymiarowe twarze kibiców przekształcane w wielowymiarowe formy dzięki oświetleniu LED. Takich przykładów jest znacznie więcej, dlatego zapraszamy do lektury artykułu zamieszczonego w naszym grudniowym magazynie.

MASZYNY str. 56. Szklenie z automatu
Szklenie okien jest czasochłonne i zazwyczaj wymaga zaangażowania kilku pracowników. Czy nie mogą wyręczać ich maszyny? Otóż nie jest to takie oczywiste. O ile bowiem technologia wklejanej szyby umożliwia automatyzację procesu, o tyle w przypadku tradycyjnego szklenia człowieka nie da się zastąpić. W obu jednak przypadkach istotną pomoc stanowią maszyny.

NARZĘDZIA str. 60. Ciężki ładunek
Ciężka stolarka jest problemem nie tylko konstruktorów i jej producentów. Często także dla inwestora i montażystów. Chodzi bowiem o okna mające bardzo duża wagę i wymiary. Na plac budowy zostaną dowiezione samochodem, ale… co dalej? Trzeba je zdjąć i przemieścić do miejsca wbudowania. Tu okazują się niezbędne konkretne urządzenia. Jakie one są i jakie możliwości oferują, wyjaśnia autor artykułu.

MARKETING str. 64. Być w Internecie
Artykuł przynosi odpowiedzi na wiele aktualnych pytań. Oto niektóre z nich: czy nowoczesna strona internetowa to konieczność, czy kosztowny zbytek? Jak zmieniają się zachowania konsumenckie i dlaczego sprzedaż przenosi się do sieci? Czego klient szuka i komu uwierzy czytając portale poradnikowe, fora i blogi? Czy social media to tymczasowa moda, czy kierunek rozwoju?

OPROGRAMOWANIE str. 66. Logistyka na co dzień
W cyklu o oprogramowaniu w zakładach produkcyjnych tym razem poruszamy zagadnienie wspomagania logistyki oraz dilerów. Przedstawiciele firm, gdzie wykorzystuje się takie programy ERP, dzielą się z naszymi czytelnikami uwagami o działaniu tychże. Wskazują, jak należy uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek podczas ich wdrażania i użytkowania. To bardzo pouczająca lektura.

SZKOLENIA str. 70. Salonowe rewolucje
Czy wizyta w salonie oferującym stolarkę rozwiąże wszystkie problemy inwestora, czy otrzyma on odpowiedzi na ważne pytania? Otóż nie zawsze. Okazuje się bowiem, że wiedza handlowców najczęściej jest dalece niewystarczająca i powierzchowna. Artykuł poddajemy pod rozwagę tym wszystkim, którzy uważają, że okno jest jak świeża bułeczka i zawsze musi się sprzedać.

Owocnej lektury!

 

 

 

>

 

ściągnij PDF


Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE