Forum Branżowe, październik 2016

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
12-10-16

GOŚĆ NUMERU str. 2. Podróże kształcą
Gościem najnowszego wydania „Forum" jest Tomasz Mirski, prezes zarządu MFO. Rozmowa dotyczy rozwoju firmy i tego, jak zdobywa ona rynki zagraniczne. Jednym z poruszonych wątków jest presja niskiej ceny, której oczekują producenci od dostawców. Firma jest spółką giełdową, dlatego nie mogło też w rozmowie zabraknąć tego tematu. Gość wydania mówi m.in. o tym, co MFO zyskało, wchodząc na giełdę.

RYNKI ZAGRANICZNE str. 16. Ślusarka stalowa w UE
Naszych czytelników, wśród których są menedżerowie i właściciele firm związanych z branżą stolarki otworowej, z pewnością interesują informacje rynkowe. Śledząc je można bowiem ocenić, w jakim kierunku pójdzie rozwój i jak wygląda sytuacja konkurencji. Dlatego zachęcamy do przeczytania artykułu, którego autor omawia ten właśnie rynek.

SPRZEDAŻ str. 32. Cena gwarancji
Kupowanie najróżniejszych wyrobów w Internecie jest u nas bardzo powszechne. Łatwe, wygodne, a jednak skutek może być inny od oczekiwanego. Ważne jest bowiem m.in. to, u kogo kupujemy. A efektem dokonania transakcji za pośrednictwem Internetu nawet u dostawcy produktów danej firmy może być utrata gwarancji na wyrób. Z drugiej strony niewątpliwym, cenionym przez kupujących atutem jest niska cena. Z artykułu czytelnicy dowiedzą się, co powinni zrobić, aby nie utracić gwarancji, oraz jak producenci próbują utrzymać katalogową cenę na swoje produkty.

DRZWI str. 35. Ukryte wejście
Wśród tendencji wzorniczych obejmujących wykończenie i aranżację wnętrz jest dążenie do montowania takich drzwi, które jak najmniej wyróżniają się w ścianie. Rozwiązań jest jak zwykle kilka, a jedno z nich to tzw. ukryte skrzydła. Przy czym same skrzydła zbytnio nie różnią się od standardowych, natomiast inna jest ościeżnica. W artykule piszemy o tym właśnie elemencie drzwi oraz specyfice jego montażu.

NORMALIZACJA str. 40. Odporne zawiasy
Producenci drzwi muszą znać normy dotyczące tych wyrobów i komponentów do nich. Oczywiście, dokumenty takie są dostępne, niemniej z pewnością wygodnie jest przeczytać najważniejsze informacje bez konieczności analizowania odpowiednich zapisów. Właśnie w tym artykule znajduje się wiedza w pigułce dotycząca zawiasów o podwyższonej odporności na włamanie.

FASADY str. 44. Budynki zielone
W Polsce, podobnie jak i na świecie, wznosi się coraz więcej budynków, które otrzymują certyfikat BREEAM. Potwierdza on, że obiekt jest ekologiczny i przyjazny dla użytkowników. Kryteriów oceny jest kilkadziesiąt, a analizie poddawane są nie tylko biurowce i obiekty komercyjne, ale również osiedle mieszkaniowe na warszawskim Żoliborzu. Na naszych łamach opisujemy wymagania certyfikatu oraz przykładowe obiekty, które nim dysponują.

PROFILE str. 46. Za szybą
Okna wystawowe zobaczymy wszędzie. Poczynając od galerii handlowych i salonów samochodowych, poprzez rozmaite sklepy, na przychodniach lekarskich i aptekach kończąc. Ich właściciele w pewnym momencie stają więc przed podjęciem decyzji, jakie to mają być okna. A dostępne są m.in. przeszklenia w ramach aluminiowych i z PCW. W artykule opisujemy np. jak mogą być wykończone wspomniane profile. I choć decyzja o grubości elementów i innych parametrach technicznych należy do wytwórcy okna, to jednak wymieniamy przykładowe systemy i najistotniejsze dane, aby ułatwić inwestorom wybór.

SZKŁO str. 50. Materiał głównego nurtu
Rozważania autorki dotyczą produktów, które mogłyby zastąpić szkło w nowoczesnych fasadach. Takie próby były czynione już w zeszłym wieku i trwają nadal, a niektóre wyroby są doprawdy zadziwiające. Jednak na razie szkło nie ma poważnego konkurenta.

TARGI str. 58. Rządzi Internet
Autorka artykułu dzieli się z czytelnikami refleksjami z pobytu w Anglii oraz wizyty w kilku salonach sprzedaży okien. Otóż są one coraz mniejsze i skromniejsze, a przyczyną jest powszechne zamawianie okien i drzwi przez Internet. Dochodzi do tego, że w wielu sklepach siedzi jedna osoba, często pracownik biurowy, zaś funkcjonowanie placówki jest wirtualne. Zarówno wybór produktu, doradztwo, jak i podpisanie umowy krążą w sieci. Jest to podejście interesujące i pozwalające dilerom stolarki oszczędzać na wyposażeniu lokali wystawienniczych. U nas tymczasem jesteśmy właśnie na etapie tworzenia showroomów, które powinny być jak najbardziej oryginalne i przyciągające klientów.

AKCESORIA str. 59. Cena kontra materiał
Klamki to wyroby, od których oczekuje się estetyki i trwałości. Oczywiście, również w tym przypadku kreowana jest moda na pewne wzory czy kolory. Jednak zmienia się ona znacznie wolniej niż w innych dziedzinach. Oznacza to, że pewne tendencje funkcjonują od lat i mają niezmiennie duże rzesze zwolenników. Co więc podoba się Polakom? Na to pytanie odpowiadamy w artykule.

OPROGRAMOWANIE str. 62. ERP: moduł logistyczny
Oprogramowanie do produkcji jest potrzebne w każdej firmie producenckiej, zaś dla sprzedawców niezbędne są moduły tzw. dilerskie. Te potrzeby są realizowane m.in. dzięki programom ERP. W poprzednich wydaniach naszego czasopisma wielokrotnie pisaliśmy o poszczególnych modułach. Tym razem opisujemy ten element, który odpowiada za logistykę.

MARKETING str. 65. Ambasadorem być
O tym, jak istotny jest marketing, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży, z pewnością już wszyscy wiedzą. Cały czas też powstają nowe strategie i narzędzia promocji. Od niedawna zaprasza się do współpracy znane osoby. Dzięki nim marka budzi większe zaufanie, a skuteczność działań marketingowych rośnie. W artykule opisujemy, na czym polega funkcja ambasadora marki i jakie sukcesy można osiągnąć zatrudniając go.

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE